Jag är en beslutsam människa

Funderar på att skaffa mig en hund. Är inte denna ras otroooooooooooooooooooooooligt gullig? Passar perfekt till min pälskappa. Fast sen är jag inte säker än på om jag ska köpa en levande eller en flådd.. Hmm.. Garderoben skulle nog behöva lite förstärkning tror jag. Dåså, en flådd it is!

Jag brukar inte ha problem med att ta beslut. Jag brukar göra plus- och minuslistor som hjälp på traven:

Levande
- Om jag glömmer nånting hemma när jag är ute så kan jag alltid ringa hem och fråga om vovsingen kan hämta det.
- Ööhhhh... När jag tröttnar på den kan jag ju alltid flå den själv!


Flådd
- Passar PERFEKT till alla mina pälskappor! Skulle kunna göra pälsstrumpor av den, för att vara mer miljömedveten!
- Med päls, pärlhalsband och en dyr chanelparfym ser jag ut som en rik trebarnsmamma som bor ute på Lidingö och som har lagt mer pengar på plastikorperationer än på mat till sina barn och som tillåter sina barn festa för fullt för "de är ju faktiskt nästan vuxna vid 13 års ålder". För vem som helst har ju inte råd med att ha ett dött djur kring axeln eller på huvudet? (om man inte dödar familjehunden utan att polisen får reda på det).

Ganska uppenbart vilka argument som var övervägande. Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha fan vilken rolig blogg XD

2009-04-30 @ 17:00:29
URL: http://diiiiimondz.blogg.se/
Postat av: nån typ?

Nemen, snälla! Hur kan du vara så grym mot hunden?!

Jag ääääääälskar hundar! Kolla gärna in min blogg! =)

2010-06-13 @ 12:30:33
URL: http://www.moatussen.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0